-
Aby dodać produkt należy przygotować poniższe dane
-
Tytuł/ nazwa produktu
-
Opis produktu – może być długi i dobrze w nim zawrzeć jak najwięcej danych (im dokładniejszy opis tym mniej później pytań od klientów)
-
w opisie warto zawrzeć wyraźne info o lokalizacji
-
dobrze dodać numer katalogowy producenta
-
dobrze zawrzeć link do opisu przygotowanego przez producenta gdzie są wszystkie dane o których nie pomyśleliśmy żeby dodać a dla klienta mogą być istotne
-
-
Krótki opis – 2 zdania które będą się wyświetlać na zbiorczych widokach produktów
-
Zdjęcia produktu – najlepiej wykonane
-
na jednolitym tle
-
w miejscu bez zróżnicowanego oświetlenia (np. wpadające ostre światło cienie)
-
zdjęcia dobrze wykonać z wielu kątów
-
pokazać należy wszystkie widoczne skazy/wady produktu (najlepiej oznaczyć je na wykonanym zdjęciu przy pomocy wbudowanego w Windows narzędzia “wycinek” (skrót: Win+shift+s)
-
nazwy plików zdjęć należy zmienić na coś nadającego kontekst jak tagi do produktu. Czyli przykładowy plik powinien mieć nazwę np: “szyba przednia lewa volvo FH 2018r.jpg” (najlepiej zachowywać spacje dzięki temu przy dodawaniu zdjęć do biblioteki automatycznie będą się wczytywać jako osobne tagi)
-
-
Cena produktu (ustalić należy czy w sklepie globalnie podajemy cenę netto czy brutto)
-
waga i wymiary produktu będą potrzebne dla integracji z kurierami –cennik wysyłki będzie od tego uzależniony i automatycznie będzie dobierał koszt wysyłki
-
dodatkowo warto wypełnić pole SKU – czyli numer magazynowy – najlepiej żeby to był faktyczny nr katalogowy z programu magazynowego a jeśli nie ma można ustalić swój lub zostawić pole puste
-
TAGI – czyli jakie frazy opisują dany produkt, frazy muszą być oddzielone przecinkami – czyli np. Szyba, Volvo, Szyba Volvo, przednia Szyba Volvo, przednia Szyba Volvo FH, itp.)
-
Możemy dodawać atrybuty jak np. marka, model, kolor, lokalizacja itp. po których będzie można wyszukiwać produkty (ustalić należy jakie atrybuty produktów mogą być dla nas potrzebne)
-
Ustalić należy jakie kategorie towarów najbardziej intuicyjnie pozwolą przeglądać klientom produkty
-
(namawianie do zakupu poza allegro = automatyczna blokada konta – allegro ma algorytmy wyłapujące to z wiadomości)
-
!!! Uwaga – wklejając do pól opisowych tekst należy użyć opcji “wklej jako zwykły tekst”(prawy klik myszy) w przeciwnym razie możemy mieć różne dziwne błędy wyświetlania które nie są widoczne podczas dodawania/edycji produktu np. jak na screnie poniżej gdzie wklejone do opisu zdjęcia zastąpione zostały tekstem
DODAWANIE PRODUKTU – instrukcja krok po kroku
-
Teraz możemy przejść do dodawania produktu:
-
dodawanie produktu panel zarządzania sklepem > produkty > dodaj nowy
-
poniżej ekran dodawania produktu
-
Zakładki dane produktu
-
-
zakładka ogólne
-
zakładka magazyn ważne aby zaznaczyć opcje „śledź stan magazynowy tego produktu” tak aby nie sprzedać więcej niż mamy na stanie
-
zakładka wysyłka
-
zakładka powiązane produkty ( gdy będzie więcej produktów można będzie wiązać produkty które są substytutem lub uzupełnieniem dla bieżącego towaru
-
zakładka atrybuty
-
zakładka zaawansowane – można np. wpisać notatkę informującą że produkt to gabaryt i wymaga kontaktu w celu wysyłki , albo że produkt jest na zamówienie jak w opisie i należy poczekać na kontakt itp.
-
v
-
-
Zakładki po prawej stronie
-
1 dodaj galerię produktów
-
!! UWAGA nazwy plików muszą być wcześniej nazwane tak aby opisywały co przedstawiają – to bardzo istotne
-
po kliknięciu pojawia się ekran dodawania plików
-
po załadowaniu zdjęć pojawia się okno gdzie możemy zaznaczyć które zdjęcia dodać – dobrze było by wypełnić pole “tekst alternatywny” opisem zdjęcia – mogą to być skopiowane tagi
-
-
2 dodaj obrazek wyróżniający – to będzie obrazek miniatury strony przedmiotu
-
teraz wybieramy z galerii multimediów – obrazy dodane ostatnio będą na początku
-
3
-
-
3 tagi produktów – Oddzielaj tagi przecinkami i należy dodać jak najwięcej pasujących do produktu np. Volvo, Szyba, Szyba Volvo, Szyba przednia Volvo, volvo FH szyba przednia,
jak będą już dodane pierwsze tagi to będzie można klikać w sugerowane najczęstsze bez potrzeby wpisywania ręcznie
-
4 kategorie (jak będą należy wybierać lub można tworzyć kategorie w strukturze hierarchicznej np. Części/Ciężarowe/Volvo/zawieszenie/ itd.
-
-
5 zapisywanie/publikowanie – możemy:
-
a opublikować produkt
-
b zapisać szkic do edycji na później lub
-
c podejrzeć jak wygląda to co już zrobiliśmy
-
-
-
-
s
-
-