PYC IT Consulting

Sklepy i strony Internetowe

Dodawanie produktów

  • Aby dodać produkt należy przygotować poniższe dane
    • Tytuł/ nazwa produktu
    • Opis produktu – może być długi i dobrze w nim zawrzeć jak najwięcej danych (im dokładniejszy opis tym mniej później pytań od klientów)
      • w opisie warto zawrzeć wyraźne info o lokalizacji
      • dobrze dodać numer katalogowy producenta
      • dobrze zawrzeć link do opisu przygotowanego przez producenta gdzie są wszystkie dane o których nie pomyśleliśmy żeby dodać a dla klienta mogą być istotne
    • Krótki opis – 2 zdania które będą się wyświetlać na zbiorczych widokach produktów
    • Zdjęcia produktu – najlepiej wykonane
      • na jednolitym tle
      • w miejscu bez zróżnicowanego oświetlenia (np. wpadające ostre światło cienie)
      • zdjęcia dobrze wykonać z wielu kątów
      • pokazać należy wszystkie widoczne skazy/wady produktu (najlepiej oznaczyć je na wykonanym zdjęciu np. przy pomocy wbudowanego w Windows narzędzia “wycinek” (skrót: Win+shift+s)
      • nazwy plików zdjęć należy zmienić na coś nadającego kontekst jak tagi do produktu czyli plik powinien mieć nazwę np: “szyba przednia lewa volvo FH 2018r.jpg” (najlepiej zachowywać spacje dzięki temu przy dodawaniu zdjęć do biblioteki automatycznie będą się wczytywać jako osobne tagi)

    • Cena produktu (ustalić należy czy w sklepie globalnie podajemy cenę netto czy brutto)
    • Dla integracji z kurierami potrzebne będą
      • waga i wymiary produktu ( cennik wysyłki będzie od tego uzależniony i automatycznie będzie dobierał koszt wysyłki)
    • Dodatkowo warto wypełnić pole SKU – czyli numer magazynowy – najlepiej żeby to był faktyczny nr katalogowy z programu magazynowego
    • TAGI , czyli jakie frazy możemy połączyć z danym produktem oddzielone przecinkami – czyli np. Volvo, Szyba, Szyba Volvo, Szyba przednia Volvo, volvo fh szyba przednia, itp.)
    • Możemy dodawać atrybuty jak np marka, model, kolor, lokalizacja itp. po których będzie można wyszukiwać produkty (ustalić należy jakie atrybuty produktów mogą być dla nas potrzebne)
    • Ustalić należy jakie kategorie towarów pozwolą najwygodniej przeglądać klientom produkty w sklepie

!!! Uwaga – wklejając do pól opisowych tekst należy użyć opcji “wklej jako zwykły tekst”(prawy klik myszy) w przeciwnym razie możemy mieć różne dziwne błędy wyświetlania które nie są widoczne podczas dodawania/edycji produktu np. jak na screenie poniżej gdzie wklejone do opisu zdjęcia zastąpione zostały tekstem

dodawanie produktów wycięte zdjęcia

 

Obsługa sklepu internetowego

Kody dostępne są w sekcji: 

Panel zarządzania sklepu > Marketing > Kupony

w starszych wersjach znajdowały się w:
Panel zarządzania sklepu >  WooCommerce > kupony  

W WooCommerce, wiadomości e-mail przychodzą z adresu e-mail zdefiniowanego w ustawieniach sklepu. Aby znaleźć ten adres e-mail, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

Zaloguj się do panelu administracyjnego swojego sklepu WooCommerce.

Przejdź do zakładki „WooCommerce” w lewym menu.

Kliknij „Ustawienia”.

Wybierz zakładkę „E-mail” na górnym pasku menu.

W sekcji „Adres e-mail nadawcy” znajdziesz pole „E-mail nadawcy”. To jest adres e-mail, z którego będą przychodzić wiadomości e-mail z twojego sklepu WooCommerce.

Obsługa zamówień

tak . klient otrzymuje automatyczne odpowiedzi przy zakupie oraz po każdej zmianie statusu jego zamówienia- czyli czynności które wykonujemy przy obsłudze zamówienia. 
Panel zarządzania sklepu > WooCommerce > Zamówienia WooCommerce

Panel zarządzania sklepu > WooCommerce > Ustawienia > E-maile

 

Obsługa programu do obsługi zgłoszeń Jira Atlassian

Dobre praktyki prowadzenia strony internetowej

Jest to temat bardziej złożony ale przybliżamy nieco jego zawiłości w sekcji Pozycjonowanie SEO. Na wysoką pozycje naszej strony w wyszukiwarce jak bardzo lakonicznie by to nie brzmiało głównie wpływ ma… jakość naszej strony i zawartych na niej treści. Duży wpływ maja też odpowiednio dopasowane multimedia, zarówno pod kątem ich wagi jaki i meta danych. 
Jeśli masz problem ze swoją witryną możesz zamówić u nas usługę audytu oraz/lub wykonania prac mających na celu poprawę widoczności naszej strony