Sklepy i strony Internetowe
Dodawanie produktów
- Aby dodać produkt należy przygotować poniższe dane
- Tytuł/ nazwa produktu
- Opis produktu – może być długi i dobrze w nim zawrzeć jak najwięcej danych (im dokładniejszy opis tym mniej później pytań od klientów)
- w opisie warto zawrzeć wyraźne info o lokalizacji
- dobrze dodać numer katalogowy producenta
- dobrze zawrzeć link do opisu przygotowanego przez producenta gdzie są wszystkie dane o których nie pomyśleliśmy żeby dodać a dla klienta mogą być istotne
- Krótki opis – 2 zdania które będą się wyświetlać na zbiorczych widokach produktów
- Zdjęcia produktu – najlepiej wykonane
- na jednolitym tle
- w miejscu bez zróżnicowanego oświetlenia (np. wpadające ostre światło cienie)
- zdjęcia dobrze wykonać z wielu kątów
- pokazać należy wszystkie widoczne skazy/wady produktu (najlepiej oznaczyć je na wykonanym zdjęciu np. przy pomocy wbudowanego w Windows narzędzia “wycinek” (skrót: Win+shift+s)
nazwy plików zdjęć należy zmienić na coś nadającego kontekst jak tagi do produktu czyli plik powinien mieć nazwę np: “szyba przednia lewa volvo FH 2018r.jpg” (najlepiej zachowywać spacje dzięki temu przy dodawaniu zdjęć do biblioteki automatycznie będą się wczytywać jako osobne tagi)
- Cena produktu (ustalić należy czy w sklepie globalnie podajemy cenę netto czy brutto)
- Dla integracji z kurierami potrzebne będą
- waga i wymiary produktu ( cennik wysyłki będzie od tego uzależniony i automatycznie będzie dobierał koszt wysyłki)
- Dodatkowo warto wypełnić pole SKU – czyli numer magazynowy – najlepiej żeby to był faktyczny nr katalogowy z programu magazynowego
- TAGI , czyli jakie frazy możemy połączyć z danym produktem oddzielone przecinkami – czyli np. Volvo, Szyba, Szyba Volvo, Szyba przednia Volvo, volvo fh szyba przednia, itp.)
- Możemy dodawać atrybuty jak np marka, model, kolor, lokalizacja itp. po których będzie można wyszukiwać produkty (ustalić należy jakie atrybuty produktów mogą być dla nas potrzebne)
- Ustalić należy jakie kategorie towarów pozwolą najwygodniej przeglądać klientom produkty w sklepie
!!! Uwaga – wklejając do pól opisowych tekst należy użyć opcji “wklej jako zwykły tekst”(prawy klik myszy) w przeciwnym razie możemy mieć różne dziwne błędy wyświetlania które nie są widoczne podczas dodawania/edycji produktu np. jak na screenie poniżej gdzie wklejone do opisu zdjęcia zastąpione zostały tekstem
Dokładna instrukcja na stronie dodawanie produktu do sklepu
Obsługa sklepu internetowego
Kody dostępne są w sekcji:
Panel zarządzania sklepu > Marketing > Kupony
w starszych wersjach znajdowały się w:
Panel zarządzania sklepu > WooCommerce > kupony
W WooCommerce, wiadomości e-mail przychodzą z adresu e-mail zdefiniowanego w ustawieniach sklepu. Aby znaleźć ten adres e-mail, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
Zaloguj się do panelu administracyjnego swojego sklepu WooCommerce.
Przejdź do zakładki „WooCommerce” w lewym menu.
Kliknij „Ustawienia”.
Wybierz zakładkę „E-mail” na górnym pasku menu.
W sekcji „Adres e-mail nadawcy” znajdziesz pole „E-mail nadawcy”. To jest adres e-mail, z którego będą przychodzić wiadomości e-mail z twojego sklepu WooCommerce.
Obsługa zamówień
tak . klient otrzymuje automatyczne odpowiedzi przy zakupie oraz po każdej zmianie statusu jego zamówienia- czyli czynności które wykonujemy przy obsłudze zamówienia.
Panel zarządzania sklepu > WooCommerce > Zamówienia WooCommerce
Panel zarządzania sklepu > WooCommerce > Ustawienia > E-maile
Obsługa programu do obsługi zgłoszeń Jira Atlassian
Temat szczegółowo opisany jest w tym artykule Obsługa programu do obsługi zgłoszeń Jira Atlassian
Dobre praktyki prowadzenia strony internetowej
Jest to temat bardziej złożony ale przybliżamy nieco jego zawiłości w sekcji Pozycjonowanie SEO. Na wysoką pozycje naszej strony w wyszukiwarce jak bardzo lakonicznie by to nie brzmiało głównie wpływ ma… jakość naszej strony i zawartych na niej treści. Duży wpływ maja też odpowiednio dopasowane multimedia, zarówno pod kątem ich wagi jaki i meta danych.
Jeśli masz problem ze swoją witryną możesz zamówić u nas usługę audytu oraz/lub wykonania prac mających na celu poprawę widoczności naszej strony